МАРКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Неділя, 07.06.2020, 01:43

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід

Головна » Файли » Мої файли

Сучасний урок з використанням ІКТ в початкових класах
[ Викачати з сервера (980.1 Kb) ] 07.11.2016, 12:47

 Сучасна  система  освіти  постійно  оновлюється,  зазнає  змін.  Важливим  фактором, що  визначає  характер  змін  у  системі  освіти,  є  науково-технічний прогрес,  який  не мислиться  без  комп'ютерних  технологій.  Вважаю, що  мультимедіа-технології  як найбільш ефективний  і  багатофункціональний  засіб, що інтегрує  в собі могутні розподілені  освітні  ресурси,  може  забезпечити  формування  і  прояв  ключових компетенцій  учня,  насамперед,  інформаційної  і  комунікативної.

        Комп'ютер   природно  вписується   в   життя  школи  і  є  ще одним  ефективним технічним  засобом,  за  допомогою  якого  можна  значно  урізноманітнити  процес навчання.  Кожне  заняття  викликає  в  дітей  емоційний  підйом,  навіть  відстаючі учні охоче  працюють  із  комп'ютером.  З  іншого  боку,  цей  метод  навчання  дуже привабливий  і  для  вчителів:  допомагає  їм  краще  оцінити  можливості  й  знання дитини,  проконтролювати  їх,  зрозуміти,  спонукає  шукати  нові,  нетрадиційні  форми  й методи  навчання.  Це  більша  область  для  прояву  творчих  можливостей  для  багатьох  учителів,  методистів,  психологів,  усіх,  хто  хоче  й  уміє  працювати,  може  зрозуміти  сьогоднішніх  дітей,  їхні  запити  й  інтереси,  хто  їх  любить  і  віддає  їм  себе.

          В   своїй  педагогічній  діяльності  в  школі  я  зосередила  свою  увагу  перш  за  все  на практичній  стороні  застосування  комп'ютера в  навчально-виховному  процесі.   За  час  безпосереднього  використання  комп'ютерних  засобів (комп'ютера, принтера, сканера)    я  отримала   наступні  напрямки  практичного  застосування  засобів мультимедіа  на уроках.  Перш  за  все  слід  відзначити  на  необхідності  комп'ютера  у  сучасній  школі  вже  для створення  наочних  посібників  звичайного  характеру:

1.Таблиці.  Найпростіші таблиці (наприклад, складу числа,  таблиці  множення,  таблиці частин  мови  і т. д.),   згодом   роздрукую  на  принтері  та  користуюсь  впродовж вивчення всієї теми.

2. Малюнки  (предметні,  тематичні).  Любий  малюнок  я  можу  відсканувати,  зробити  потрібного  мені  розміру,  роздрукувати,  розмножити.  Пошук малюнків стає досить  легким,   якщо використовую  їх  пошук  в   інтернеті. Такі  малюнки  просто  необхідні  для  ілюстрування  уроків  читання,  природознавства,  основ  здоров'я  тощо.

3. Геометричні  малюнки.  Маю  на  увазі  прості  чи  складні  геометричні  фігури, роздруковую   і  використовую   як  роздатковий  матеріал  для  кожного  учня.

4. Завдання  на  картках.   Картки   для  поточного  контролю  використовую   майже  на кожному  уроці.  І  зробити  їх  набагато  легше,  якщо  надрукувати  завдання  у  WORD.  Таким  чином  вивільняю  для  себе  час  (мені  не потрібно писати від руки для кожного учня окремо).  Використовую   аналогічні   картки  і для  підсумкового  контролю  (переказ  на українській  мові,  додаткові  завдання  з  математики,  питання  для  природознавства  чи основ здоров'я).

         Комп'ютерні  технології  постійно  вдосконалюються,  стають  більш доступними, гнучкими. У  навчальний  процес  шкіл  України  все  частіше  впроваджуються мультимедійні  засоби  навчання (сукупність візуальних,  аудіо- та  інших засобів відображення інформації,  що  інтегровані  в  інтерактивному  програмному середовищі) серед  яких  важливе  місце  посідають  мультимедійні  презентації.  А  що  ж означає поняття  «презентація»?  Презентація - це  набір  послідовно  змінюючих  одна  одну сторінок - слайдів,  на  кожній  з  яких  можна  розмістити  будь – який  текст,  малюнки, схеми,  відео - аудіо  фрагменти,  анімацію,  3D - графіку,  використовуючи  при  цьому різні  елементи  оформлення.
      Систематичне  використання  комп’ютера на  уроці,  на  мою  думку,  сприяє:

-   підвищенню  якісного  рівня  використання  наочності  на  уроці;
-   зростанню  продуктивності  уроку;
-   реалізації  міжпредметних  зв’язків;
-   логізації  й  структуруванню  навчального  матеріалу,  що значно  підвищує  рівень знань  учнів;
-   зміні  ставлення  школярів  до  комп’ютера:  вони  починають  сприймати  його  не  як  сучасну  іграшку,  а  як  універсальний  інструмент  для  ефективної  роботи  в  будь-якій галузі  людської  діяльності;

- зростання  продуктивності  уроку;    

- можливість  організації  проектної  діяльності  під  керуванням  викладачів  інформатики  і вчителів  початкових  класів.

    Використовувати  презентації,  як  наочность  мене  штовхнула  відсутність  в  школі необхідного  набору  таблиць,  схем,  репродукцій,  ілюстрацій,  які  б  мали  достатній  естетичний  вигляд  і  сучасний  дизайн.  І  в  цій  ситуації  комп’ютер   надав  мені   неоціненну  допомогу.

    Електронні  презентації  дають  можливість  мені  при  мінімальній  підготовці  і незначних  витратах  часу  підготувати  наочність  до  уроку. Уроки,  складені  за допомогою  PowerPoint  видовищні  і  ефективні  в  роботі  над  інформацією.

   Комп'ютер  дає  мені,  як  учителю,  нові  можливості, дозволяючи  разом  з  учнями  отримувати  задоволення  від  захопливого  процесу  пізнання,  не  тільки  силою  уяви розсовуючи  стіни  шкільного  кабінету,  але  за  допомогою  новітніх  технологій  дозволяє  зануритися  в  яскравий  барвистий  світ. Таке  заняття  викликає  у  дітей  емоційний  підйом,  навіть  відсталі  учні  охоче  працюють  з  комп'ютером.

   Інтегрування  звичайного  уроку  з  комп'ютером  дозволяє  мені  перекласти  частину своєї  роботи  на  ПК,  роблячи  при  цьому  процес  навчання  більш  цікавим, різноманітним,   інтенсивним.

   Хочеться  зауважити,  що  презентації  не  є  електронною  версією  підручника  для самостійного  читання  або  навчальною  програмою.  У  них  мало  слів,  і  вони    орієнтовані  на  коментар  учителя.  Але  є форма  роботи,  коли  учні  працюють  з презентацією  в  комп’ютерному  класі  індивідуально  за  ПК  (при вивченні української мови,  навчанні грамоти,  інформатики)  і передбачає  дотримання  ряду  умов. По-перше, відповідність  складності  теми  можливостям  дітей.  По-друге,  необхідна  забезпечена належним  чином  мотивація   учнів  перед  роботою  з  презентацією,  щоб  діти розуміли, для  чого  це потрібно. Я  намагаюся  чітко ставити питання,  відповіді  на  які  діти  в  ході перегляду  презентації  повинні  знайти.  Після  такого  перегляду,  важливо  отримати  відповіді  дітей  на поставлені питання,  перевірити  ступінь  розуміння  матеріалу презентації  і при  необхідності  повернутися  до  окремих  слайдів,  зміст  яких прокоментувати   або   пояснити. Така  форма,  як  самостійна  робота  з  презентацією  в  індивідуальному  режимі, найбільш в дала  при  повторенні  матеріалу,  коли  необхідно  актуалізувати  наявні  за темою  знання. При повторенні й закріпленні  я  прошу  дітей самих  прокоментувати  той  чи  інший  слайд,  розкрити  суть  продемонстрованого поняття,  пояснити   взаємозв'язок  та  зміст  об'єктів,  представлених  на  слайдах презентації.
В  основу  розробки  презентації  покладена   багатофункціональність,  тобто  можливість використання  на  різних видах  уроків  або  його  етапах.

       При  вивченні  нового  матеріалу  презентації  супроводжують,  ілюструють  розповідь  учителя, спонукають дітей до  діалогу.
    Використання  презентацій  збагачує  урок,  робить  його  цікавим  і  незабутнім.  Такий супровід   дозволяє  отримувати  дітям  інформацію  не  тільки  на  слух,  а  й  візуально. Отже,  розуміння  досягається  не  лише  за  допомогою  усного  слова,  але  й  зорового  образу,  певних   звукових  ефектів.  Таке  використання  одночасно  декількох  каналів  сприйняття  інформації   підсилює  навчальний  ефект.  Крім того,  разом  із  забезпеченням   наочності  презентація  допомагає  впорядкувати  знання  дітей.  Учням  наочно  демонструється  логічна  послідовність  викладу,  ключові  поняття  та  їх  взаємозв'язки.

      Під  час  використання  презентації  у  процесі  пояснення  нової  теми   на  екрані  можуть  з'являтися  визначення,  схеми,  правила,   ілюстрації,  малюнки  (за наявності  технічних  можливостей короткий  конспект з місту  презентації  може бути  роздрукований  для  кожного  учня),  тоді  як  я (вчитель),  не  витрачаючи  час  на  повторення,  встигаю  розповісти  більше. 

      На  мою думку,  кожне   слово  вчителя   на  уроці  «Я  і  Україна.  Природознавство»  повинно викликати  в  уяві  дитини  образи.  Якщо  ж  вона  не уявляє,  наприклад,  який  Сатурн, чи який  вигляд  має орбіта  Землі,  то  розповідь  учителя  про об’єкт  живої  чи  неживої  природи  і зображення відповідного об’єкта на екрані монітора зможуть дійсно сформувати  в  учнів уявлення  про навколишній світ.  Презентації  Power Point  на  уроках  цього  предмета  не  можуть  надаватися  на  єдиному  фоні  просто  з  текстом, оскільки  кожне  слово – це  образ,  це  крок  у   природу,  а   значущими  не  зміст   текстів,  а  сприймання  навколишнього  середовища. Тому кожен слайд  я роблю  у   вигляді   автономної   сторінки  (із зображенням  виучуваного  об’єкта  на  весь  екран),  на  якій  може  з’являтись  текст  або с супроводжувальний  напис,  або  ж  взагалі  вони  відсутні:  теоретичні  відомості  я   подаю    усно.

 Супроводжувальні  надписи  на  окремих слайдах здебільшого із зображенням рослин  і  тварин  з’являтимуться  після  появи  ілюстрації  з метою розвитку пізнавальної  активності.  Тобто  учень  мимоволі  впізнає  об’єкт,  можливо,  називає,  а потім  перевіряє  себе – чи  правильно  він  його  назвав.

 Звичайно,  можна  вивчити  природу степу  в  навколишньому середовищі. Але  чи зможуть  діти  за одну екскурсію  побачити  24 тварини?  Звичайно,  ні. А  побачити  їх зображення  на  екрані  монітора  можливо.

  При  поясненні  і  закріпленні  нового  матеріалу з  української  мови  демонструю  схеми,  таблиці  з основними  поняттями,  ставлю  проблемні  питання,  які  після  декількох  виконаних  вправ,  учні вирішують  самостійно  і  переконуються  в правильності  власних  суджень,  читаючи  висновки  на  слайдах,  проводжу  ігри:

   Використання  комп’ютерної  техніки  дає   мені  можливість  розширити  забезпечення  уроків  додатковим  ілюстративним  матеріаломНаприклад,  учні  можуть  добре  роздивитися  в  повноекранному  режимі  твори  художників,  проаналізувати  їх,  висловити  свої  емоції  і  бачення  картин  на  уроках  образотворчого  мистецтва.

Або  познайомитися  з  біографією  авторів на  уроках  читання,  вибрати  негативні  або  позитивні  риси   зі  слайдів,  характеризуючи  героїв  творів.  Можна  проводити  різноманітні  літературні  ігри,  наприклад,  при  завершенні  теми  «Народні  казки»  проводжу  « Живу  вікторину» ( показую малюнки до казок,  зроблені у  на  слайдах, а діти відповідають, з якої саме вони казки),  або  із-за  кадру  звучить  голос  з  уривком  казки,  діти  вгадують  казку  і  в  підтвердження  х здогадки  з*являється  ілюстрація  до  даної  казки.

  В  якості  ілюстративного  матеріалу   використовую  фото-  і  відеоматеріали,  зроблені   цифровою   камерою,  відскановану   друковану   продукцію,  а  також  матеріали,  взяті  з  Інтернету.

     Учні  молодших  класів  володіють  навичками  роботи  з  комп’ютером  і це  дає  їм можливість  самим  створювати  мультимедійні  презентації. У навчанні особливе значення  надається  сьогодні  власній  діяльності  дитини,  її  пошуку,  усвідомленню  і застосуванню  нею  нових  знань.  Учитель  у  такому  разі  є  організатором  процесу навчання,  керівником  самостійної  діяльності  учнів,  який  надає  їм  потрібну  допомогу  і  підтримку.  Тому  я  надаю  велику  увагу  проектній  діяльності  школярів  і  створенню  ними  в  3-4 класах  групових  творчих  звітів  їх  проектних  завдань  у  вигляді  мультимедійних  презентацій.   Під  час  розв’язання  проекту  «Великі  українці»    творчі  групи  створювали  і  демонстрували  власні  міні-проекти  у  вигляді  презентації  «Українці – письменники  і  поети»,  «Українці – спортсмени»,  «Українці – науковці»,  «Українці – артисти».  Під  час  складання  проекту  «Подорож  Україною»   учні  створювали  і  демонстрували  власні  групові  міні –проекти  «Водойми  України», «Сім  чудес  України»,  «Рельєф  України»,  «Що  най, най…  в  Україні».

     Я  вважаю,  що  використання   мультимедійних технологій у  навчально-виховному  процесі  початкової  школи   сприяє  наступному:

- посиленню  мотивації  навчання  учнів; 

- вдосконаленню  системи  управління  навчанням  на  різних  етапах  уроку;

- зростанню  якості  навчання  і  виховання,  підвищенню  інформаційної культури  учнів; 

- підвищенню  рівня  обізнаності  учнів  щодо  сучасних  інформаційних  технологій; 

- демонстрації  можливостей  комп'ютера  не  лише  як  засобу  для  гри.

     Уроки з мультимедійним супроводом допомагають ефективно вирішувати наступні дидактичні завдання:

- сформувати мотивацію до навчання взагалі;

- засвоїти базові знання з предмета;

- сформувати навички самоконтролю.

        На  власному  досвіді  переконалася,  якщо  застосування  мультимедійних  технологій  добре  продумане,  заняття  буде  образним,  наочним,  цікавим,  життєвим,  дозволить  розвивати уміння  учнів  працювати  в  парах  і   групах.

    Проте  досягти очікуваного  ефекту  можна  при  дотриманні  певних  вимог  до  створення  презентації,  яких  я  суворо  дотримуюсь  і  вчу  цьому  своїх  вихованців.   Перед  початком роботи  над  презентацією необхідно  досягти  повного  розуміння  того,  про  що  йтиметься.  Презентація  повинна бути  короткою,  доступною  і  композиційно  завершеною.  Її  тривалість  за  сценарієм  повинна  складати  не  більше  20-30  хвилин  при  кількості  20-25  слайдів,  причому демонстрація одного  слайду  займає  близько  1 хвилини. 

Тобто  матеріал  варто  структурувати  так,  щоб  він  був  для  учня  серією маленьких відкриттів,  сходинками,  якими  учень  може  піднятися  до  вищих  узагальнень.  З  будь-якого  програмного  курсу  можна  сконструювати  таку  синтетичну  вправу, завдання,  виконання  б  якого  містило  різні  елементи  творчості.

   Я  завжди  звертаю  увагу й на саме проведення мультимедійного уроку. Як би не був розроблений урок, багато що залежить від того, як вчитель підготується до нього. Віртуозне проведення такого заняття схоже на роботу шоумена  якої-небудь телепередачі. Вчитель повинен не тільки, і не стільки (!), упевнено володіти комп'ютером, знати зміст уроку, але вести його в хорошому темпі, невимушено, постійно залучаючи до пізнавального процесу учнів.  Я  обов’язково  продумую  зміну  ритму,  урізноманітнюю  форми навчальної діяльності, подумую, як витримати при необхідності паузу, як забезпечити позитивний емоційний фон уроку.

   Вважаю,  що  створення  та  використання  уроків-презентацій  дає  максимальний  ефект  у початковій  школі.  Життєвий  досвід  дітей  ще  досить  незначний  і  тому  малюнки, портрети,  експозиції,  які  можна  демонструвати  за  допомогою  комп’ютерної  техніки,  створюють  на  уроках  особливу  атмосферу  та  настрій.  За  допомогою  мультимедійних  презентацій,  відповідного  комп’ютерного  забезпечення,  діти  мають  можливість  познайомитись  зі  знахідками  старовини,  побачити  побут,  спосіб  життя  людей,  їх основні  види  занять  у  ході  уроку.  Дітям  варто  продемонструвати  фрагменти  історичних  фільмів,  хроніку,  мультфільми,  що  допомагають  зробити  навчально-виховний  процес  цікавим,  захоплюючим.

http://dfiles.ru/files/uy6qfxz40

Категорія: Мої файли | Додав: Елена
Переглядів: 1702 | Завантажень: 42 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Пошук

Євроінтеграція

Гаряча лінія

Ювілеї

Ділова Україна. Календар свят рідною мовою

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0